Regulamin hotelowy
§ 1 PRZEDMIOT REGULAMINU
1. Regulamin określa zasady świadczenia usług, odpowiedzialności oraz przebywania na terenie obiektu Hotel Polesie*** i jest integralną częścią umowy, do zawarcia, której dochodzi poprzez dokonanie rezerwacji i zapłatę zadatku lub całej należności za pobyt lub poprzez podpisanie karty meldunkowej (o ile do zawarcia umowy nie doszło poprzez dokonanie uprzedniej rezerwacji gwarantowanej). Dokonując ww. czynności Gość potwierdza, iż zapoznał się i akceptuje warunki niniejszego Regulaminu.
2. Regulamin obowiązuje wszystkich Gości przebywających na terenie Hotelu Polesie*** w miejscowości Białka ul. Słoneczna 36, 21-211 Dębowa Kłoda.
3. Regulamin jest dostępny do wglądu w recepcji Hotelu, w każdym pokoju, a także na stronie www.hotelpolesie.pl.
§ 2 DOBA HOTELOWA
1. Pokoje wynajmowane są na doby hotelowe.
2. Jeżeli Gość nie określił inaczej podczas dokonywania rezerwacji, przyjmuje się, że pokój został wynajęty na jedną dobę hotelową.
3. Życzenie przedłużenia pobytu poza okres wskazany w Rezerwacji lub w dniu przybycia, Gość powinien zgłosić w Recepcji do godziny 11.00 dnia, w którym upływa termin najmu pokoju, co jednak nie jest dla Hotelu wiążące. Hotel uwzględni życzenie przedłużenia pobytu w miarę posiadanych możliwości. Uwzględnienie życzenia przedłużenia pobytu Hotel może uzależnić od dokonania pełnej płatności za dotychczasowy pobyt.
4. Doba hotelowa trwa od godziny 16:00 do godziny 11:00 dnia następnego.
5. Pozostanie w pokoju lub pozostawienie rzeczy poza godzinę 13.00 jest traktowane jako przedłużenie pobytu. W przypadku, gdy Gość opuści pokój po godzinie 13.00 zobowiązany będzie do uiszczenia opłaty wg cennika :
Przedłużenie doby hotelowej do godz. 16:00 podlega opłacie 150 PLN
Przedłużenie doby hotelowej do godz. 20:00 podlega opłacie 200 PLN
Przedłużenie doby hotelowej po godz. 20:00 podlega opłacie za dobę hotelową.
§ 3 REZERWACJA
1. Rezerwacja pobytu w Hotelu odbywa się zgodnie z poniższymi postanowieniami Regulaminu. Wyciąg z Regulaminu hotelowego dostępny jest również podczas składania rezerwacji poprzez stronę internetową.
2.Rezerwacji pobytu, Gość może dokonać poprzez stronę internetową www.hotelpolesie.pl, a także telefonicznie, e-mailem lub osobiście.
3.Osoba dokonująca rezerwacji jest zobowiązana do podania prawidłowych danych: imię i nazwisko, nr telefonu, e-mail, rodzaj rezerwowanego pokoju, ilość osób oraz termin pobytu, a jeżeli wśród Gości będą dzieci - ich wiek. Podanie powyższych danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do złożenia rezerwacji i zawarcia umowy.
4.Rezerwacja nosi miano gwarantowanej, jeżeli zostanie uiszczony zadatek w wysokości opłaty za pierwszą dobę hotelową, w terminie 3 dni od dnia rezerwacji. Brak wpłaty skutkuje anulowaniem rezerwacji. Zadatek nie podlega zwrotowi.
5.Po uiszczeniu zadatku Osoba dokonująca rezerwacji otrzyma poprzez e-mail potwierdzenie rezerwacji, co stanowi jednocześnie potwierdzenie zawarcia umowy pomiędzy Gościem i Hotelem. Nie zwalnia to jednakże Gościa z obowiązku meldunkowego, o którym mowa w § 4 niniejszego Regulaminu.
6.W przypadku uprzedniego uiszczenia zadatku (rezerwacja gwarantowana) niestawienie się Gościa w Hotelu do godziny 21:00 umówionego dnia rozpoczęcia pobytu jest równoznaczne z rezygnacją z pobytu, jeżeli Gość wcześniej nie powiadomi Hotelu telefonicznie, pisemnie lub mailowo na adres info@hotelpolesie.pl, Hotel zatrzymuje wówczas uiszczony zadatek jako opłatę za pierwszą dobę hotelową.
7.W przypadku dokonania rezerwacji bez uiszczenia zadatku w wyznaczonym terminie na fakturze proformie, jest równoznaczne z anulowaniem rezerwacji. Hotel zastrzega sobie możliwości oddania pokoju w najem innemu Gościowi.
8.Ponadto Hotel obciąży Gościa opłatą za zarezerwowany pobyt, jeżeli Gość rezygnuje z pobytu w czasie trwania doby hotelowej. W przypadku pobytu obejmującego kilka dób hotelowych rezygnacja Gościa w trakcie pobytu nie zwalnia z obowiązku uiszczenia opłaty za cały umówiony okres pobytu.
9.Stosownie do przepisu art. 38 ust. 1 pkt 12 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2023 r. poz. 2759 z późn. zm.) prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje.
§ 4 MELDUNEK I POBYT
1. Podstawą do rozpoczęcia świadczenia usług na rzecz Gościa jest wypełnienie karty meldunkowej zgodnie z dokumentem tożsamości oraz jej podpisanie. Jednocześnie stanowi to potwierdzenie akceptacji niniejszego Regulaminu.
2. Zameldowanie, w tym podanie danych osobowych przez Gościa obejmujących między innymi: imiona, nazwisko, adres zamieszkania, jest niezbędne do zawarcia i wykonania umowy Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże konieczne w celu zawarcia umowy (o ile jej zawarcie nie nastąpiło wcześniej, stosownie do § 3 ust. 5 niniejszego Regulaminu) oraz realizacji umowy.
3.Zameldowanie w Hotelu odbywa się na podstawie okazania dokumentu tożsamości ze zdjęciem, bądź okazania dokumentu mObywatel.
4. W przypadku meldunku Gościa hotelowego z małoletnim, ma on obowiązek okazać dokument tożsamości małoletniego (lub inny dokument potwierdzający tożsamość małoletniego oraz wiek) oraz - jeżeli Gość nie jest przedstawicielem ustawowym małoletniego - pisemną zgodę opiekuna prawnego lub inny dokument potwierdzający, że Gość jako osoba dorosła ma prawo do sprawowania opieki nad dzieckiem.
5. Pobyt dzieci zgodnie z ofertą lub cennikiem.
6. Hotel, zgodnie z ustawą z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich (Dz. U. z 2024 r. poz. 560) wprowadził i przestrzega Standardy Ochrony Małoletnich.
7. Dodatkowe usługi m.in. gastronomia, minibar, room-service, pranie mogą być rozliczane w formie „kredytu hotelowego”, czyli dopisywane do rachunku Gościa w trakcie jego pobytu o ile pobyt jest opłacony w całości.
8. Hotel zastrzega sobie prawo do pobrania opłaty z góry za cały umówiony okres pobytu lub uzależnić świadczenie dalszych usług od rozliczenia za dotychczasowe spełnione przez Hotel świadczenia.
9. Gość nie może przekazywać pokoju innym osobom nawet, jeśli nie upłynął okres, za który uiścił należną opłatę.
10. Osoby niezameldowane w Hotelu mogą gościnnie przebywać w pokoju hotelowym od godziny 7:00 do 22:00.
11. Zachowanie Gości i osób korzystających z usług Hotelu nie powinno zakłócać spokojnego pobytu innych Gości. Hotel zastrzega sobie prawo do odmówienia dalszego świadczenia usług osobie, która narusza tę zasadę.
12. Na terenie Hotelu obowiązuje cisza nocna od godziny 22:00 do godziny 6:00. W godzinach ciszy nocnej Goście mają szczególny obowiązek takiego zachowania, by w żaden sposób nie zakłócało ono spoczynku nocnego pozostałych Gości.
§ 5 POBYT ZWIERZĄT
1. Przybycie Gościa do Hotelu wraz ze zwierzęciem domowym (tylko z gatunku kot lub pies), którego jest właścicielem jest dopuszczalne wyłącznie za zgodą Hotelu poprzedzoną zgłoszeniem takiej potrzeby podczas rezerwacji pokoju. Zgodę na pobyt zwierzęcia Hotel uzależnia od gatunku (rasy, w szczególności wielkości) zwierzęcia, jego usposobienia oraz stopnia obłożenia hotelu. Waga zwierzęcia nie może przekraczać 15 kg.
2. Opłata za pobyt zwierzęcia w Hotelu ustalana jest indywidualnie w zależności od gatunku, rasy zwierzęcia oraz jego rozmiarów.
3. Hotel nie wyraża zgody na przyjęcie psów ras wymienionych w rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 28 kwietnia 2003 r. w sprawie wykazu ras psów uznawanych za agresywne (Dz. U. Nr 77, poz. 687).
4. Zwierzęta powinny pozostawać pod stałym nadzorem przez cały okres pobytu na terenie Hotelu.
5. Zwierzęta powinny być trzymane w pokojach. Psy muszą być bezwzględnie wyprowadzane na smyczy i w kagańcu, pod opieką właściciela, bądź osoby upoważnionej. Właściciele zwierząt muszą posiadać dla nich również posłanie, akcesoria do karmienia, a dla kotów także klatkę i kuwetę.
6.Jeżeli pościel, w pokoju, w którym przebywa zwierzę zostanie przez nie zabrudzona (sierść, błoto) lub uszkodzona, właściciel jest zobowiązany do odkupienia całego kompletu pościeli, według aktualnych cen z oferty dostawcy pościeli dla Hotelu.
7. Sprzątanie pokoju, w którym przebywa zwierzę odbywa się wyłącznie pod obecność właściciela zwierzęcia.
8. Właściciele zwierząt muszą natychmiast sprzątać nieczystości pozostawione przez zwierzęta w Hotelu lub jego otoczeniu. Właściciele kotów muszą opróżniać kuwetę z piaskiem do plastikowej torby, którą następnie należy wyrzucić do pojemnika wskazanego przez pracownika Hotelu.
§ 6 OBOWIĄZKI I ODPOWIEDZIALNOŚĆ GOŚCI
1. Dzieci poniżej 18. roku życia powinny znajdować się na terenie obiektu pod stałym nadzorem opiekunów prawnych. Opiekunowie prawni ponoszą odpowiedzialność materialną za wszelkie szkody powstałe w wyniku działania dzieci.
2.Gość hotelowy ponosi pełną odpowiedzialność materialną za wszelkiego rodzaju uszkodzenia lub zniszczenia wyposażenia i urządzeń technicznych i otoczenia obiektu, powstałe z jego winy, z winy odwiedzających go osób. Obiekt zastrzega sobie prawo do obciążenia Gościa hotelowego za szkody powstałe z jego winy (zweryfikowane do 12 godzin po wyjeździe gościa) poprzez doliczenie kosztów naprawy do rachunku.
3. Gość powinien zawiadomić Recepcję o wystąpieniu szkody niezwłocznie po jej stwierdzeniu.
4. W przypadku naruszenia postanowień regulaminu, Hotel & Spa Polesie*** może odmówić świadczenia usług osobie, która je narusza. Osoba taka jest zobowiązana do niezwłocznego zastosowania się do żądań Hotelu, uregulowania należności za dotychczasowe świadczenia, zapłaty odszkodowania za ewentualne zniszczenia oraz do opuszczenia terenu Hotelu.
5.Jeżeli Gość pod wpływem alkoholu lub środków odurzających zakłóca spokojny pobyt innych Gości lub funkcjonowanie Hotelu, może zostać z niego usunięty oraz kosztami zarezerwowanych usług. Hotel ma pełne prawo do podjęcia wszelkich działań w celu zapewnienia bezpieczeństwa pozostałym Gościom.
6. Ze względu na bezpieczeństwo przeciwpożarowe, zabronione jest używanie w pokojach grzałek, żelazek elektrycznych i innych podobnych urządzeń niestanowiących wyposażenia pokoju.
7. Każdorazowo Gość opuszczający pokój, ze względów bezpieczeństwa, powinien wyłączyć telewizor, zgasić światło, zakręcić krany oraz zamknąć drzwi.
8. Na terenie Hotelu, w szczególności w pokojach hotelowych obowiązuje całkowity zakaz palenia tytoniu i wyrobów tytoniowych czy e-papierosów. Palenie tytoniu jest możliwe wyłącznie w miejscach do tego wyznaczonych, znajdujących się poza budynkiem Hotelu. W przypadku złamania zakazu palenia Gość zobowiązany jest do pokrycia kosztów sprzątania i dearomatyzacji pokoju (lub innego pomieszczenia, w którym doszło do złamania tego zakazu) w zryczałtowanej wysokości 300,00zł. Hotel może żądać pokrycia rzeczywistych kosztów sprzątania i dearomatyzacji przewyższających tę wysokość.
9.Gościom nie wolno dokonywać jakichkolwiek zmian w pokojach i ich wyposażeniu, poza nieznacznym przestawianiem mebli i wyposażenia, nienaruszającym ich funkcjonalności i bezpieczeństwa korzystania.
10.W pokojach nie można przechowywać przedmiotów niebezpiecznych, w szczególności wybuchowych, broni i amunicji, materiałów łatwopalnych, żrących i iluminacyjnych.
11.Zakazuje się prowadzenia na terenie obiektu akwizycji i sprzedaży obnośnej.
12.Zabrania się nadmiernego hałasowania, powodowania nieprzyjemnych zapachów, ani innych rzeczy, które przeszkadzają, szkodzą czy irytują pozostałych Gości Hotelu.
§ 7 OBOWIĄZKI I ODPOWIEDZIALNOŚĆ Hotelu Polesie***
1. Hotel świadczy usługi zgodnie ze swoją kategorią i standardem (***).
2. Hotel jest odpowiedzialny za utratę lub uszkodzenie rzeczy wniesionych przez osobę korzystającą z usług hotelu na zasadach określonych w przepisach kodeksu cywilnego.
3. Hotel nie ponosi odpowiedzialności za utratę lub uszkodzenie rzeczy wniesionych przez osoby korzystające z jego usług, z zastrzeżeniem ust. 5.
4. Hotel nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenia i utratę samochodu lub innego pojazdu należącego do Gościa, przedmiotów w nim pozostawionych oraz żywych zwierząt, niezależnie od tego, czy pojazdy zostały zaparkowane na parkingu hotelowym czy poza jego terenem.
5. Odpowiedzialność Hotelu z tytułu utraty lub uszkodzenia pieniędzy, papierów wartościowych, kosztowności albo przedmiotów mających wartość naukową lub artystyczną jest ograniczona, jeżeli przedmioty te nie zostaną oddane do depozytu hotelowego.
6. Hotel ma prawo odmowy przyjęcia na przechowanie do depozytu hotelowego pieniędzy, papierów wartościowych i cennych przedmiotów, w szczególności kosztowności i przedmiotów mających wartość naukową lub artystyczną, jeżeli zagrażają one bezpieczeństwu albo mają zbyt dużą wartość w stosunku do wielkości lub standardu hotelu albo zajmują zbyt dużo miejsca. W szczególności przyjmuje się, że dużej wartości są ww. pieniądze, papiery wartościowe lub przedmioty przenoszące kwotę 10.000,00zł (dziesięć tysięcy złotych).
7. Hotel Polesie*** ma obowiązek zapewnić:
· warunki pełnego i nieskrępowanego wypoczynku Gościa;
· bezpieczeństwo pobytu, w tym bezpieczeństwo zachowania tajemnicy informacji o Gościu;
· profesjonalną i uprzejmą obsługę;
· sprawną pod względem technicznym usługę, w przypadku wystąpienia usterek, które nie będą mogły być usunięte, Hotel dołoży starań by w miarę posiadanych możliwości zamienić pokój lub winny sposób załagodzić niedogodności.
8. Na życzenie Gościa hotel świadczy odpowiednie, dodatkowo płatne usługi: podawanie posiłków do pokoju (tzw. room service - w godzinach ……10:00-18:00), pranie, prasowanie i czyszczenie bielizny i odzieży Gości, minibar.
9. Hotel dodatkowo nieodpłatnie świadczy na rzecz Gości następujące usługi: budzenie o określonej godzinie, bezprzewodowy dostęp do internetu,
§ 8 USŁUGI GASTRONOMICZNE
1. Gości obowiązuje zakaz wynoszenia jedzenia i napoi z restauracji. Wszelkie dania i napoje, wyniesione z restauracji podlegają dodatkowej opłacie. W szczególnie uzasadnionych przypadkach Hotel może wyrazić zgodę na wyniesienie posiłków i napoi z restauracji bez dodatkowych opłat.
2. Na teren restauracji nie wolno wchodzić w szlafrokach i strojach kąpielowych. Zabrania się także wchodzenia na teren restauracji w butach narciarskich i ze zwierzętami.
3.Zabrania się wnoszenia i konsumpcji własnego jedzenia i produktów alkoholowych.
4. Za bezpieczeństwo dzieci na terenie restauracji odpowiedzialni są opiekunowie, którzy powinni sprawować stały nadzór nad zachowaniem dzieci.
5. W przypadku wykupienia usług hotelowych lub gastronomicznych obejmujących odpowiednio śniadanie, obiad lub kolację Gość uprawniony jest do jednorazowego wejścia na teren restauracji, a każdorazowe wyjście traktowane jest jako zakończenie korzystania z usługi. Dodatkowe wejścia podlegają opłacie.
6. W Hotelu zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa obowiązuje zakaz sprzedaży napojów alkoholowych (w tym piw bezalkoholowych), energetycznych osobom poniżej 18. roku życia.
§ 9 ZWROT RZECZY POZOSTAWIONYCH
1. Przedmioty osobistego użytku, pozostawione w Hotelu przez Gościa po zakończeniu pobytu, będą odesłane na wniosek Gościa na wskazany adres, na jego koszt.
2. W przypadku nie otrzymania od Gościa dyspozycji odesłania pozostawionych rzeczy, powyższe przedmioty zostaną przechowane przez okres trzech miesięcy, a po upływie tego okresu rzeczy zostaną uznane za porzucone z zamiarem wyzbycia się. Hotel postąpi z takimi rzeczami wg uznania.
§ 10 REKLAMACJE
1. Goście mają prawo do składania reklamacji w przypadku zauważenia uchybień w jakości świadczonych usług lub braku zgodności nabytych towarów z umową.
2. Wszelkie reklamacje przyjmuje Recepcja, jednakże reklamacje można składać również na adres mailowy: info@hotelpolesie.pl lub pocztą tradycyjną na adres Hotel Polesie *** ul. Słoneczna 36, 21-211 Białka. Podmiotem świadczącym usługę jest Przedsiębiorstwo Handlowe ANKARO s.c. Małgorzata i Marian Baran ul. Orzeszkowej 32, 21-300 Radzyń Podlaski.
3. Reklamacja powinna być złożona niezwłocznie po zauważeniu uchybień w standardzie świadczonych usług.
4. Hotel jest zobowiązany do udzielenia odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.
§ 11 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1.Zgodnie z art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016) Administratorem danych osobowych przetwarzanych w Hotelu & Spa Polesie *** są Marian Baran i Małgorzata Baran prowadzący wspólnie działalność gospodarczą pod firmą Przedsiębiorstwo Handlowe ANKARO s.c. Małgorzata i Marian Baran NIP 5381594127, REGON: 030232603). Pełna informacja o przetwarzaniu danych osobowych dostępna jest tutaj.
2.Teren i budynek Hotelu (jego wybrane obszary) mogą być objęte monitoringiem wizyjnym w celu zapewnienia bezpieczeństwa.
Powyższy regulamin został sporządzony w celu zapewnienia spokojnego i bezpiecznego pobytu w naszym hotelu. Z góry dziękujemy Państwu za jego przestrzeganie.
Lista telefonicznych numerów wewnętrznych:
Recepcja: 930 lub 7
Pokoje: 101-114 – numer telefonu zgodny z numerem pokoju
Numery alarmowe
112 Numer alarmowy,
997 Policja,
998 Straż Pożarna
999 Pogotowie Ratunkowe.
Dyrekcja Hotelu & Spa Polesie*** życzy udanego pobytu